Papier is een blijvertje!
In deze tijd probeert iedereen zich te profileren. We leven in het digitale tijdperk websites, e-mail en sociale media hebben het mogelijk gemaakt om met ongekende snelheid informatie te vergaren. Maar gedrukte pamfletten, reclame, informatie en communicatie zijn van oorsprong de belangrijkste manier om informatie te delen en archiveren. Hier zijn enkele redenen waarom;
Het is nu een luxe product
Voor het internet was papier de belangrijkste bron van communicatie en bewaring en werd gebruikt om producten, evenementen en meningen te promoten. Nu is papieren media dankzij alle nieuwe printmedia bezig zich mede een plaats te veroveren als luxeproduct denk aan een mooie gepersonifieerde kaart, visitekaart, poster ect. Een mooi visitekaartje is tegenwoordig een onderscheidend product. Een gepersonifieerde kaart wordt meestal opgehangen en dagelijks bekeken. Als je een poster op straat ziet komt dat een stuk rustiger over dan het spervuur van advertenties op websites die sommige potentiële klanten zelfs kunnen irriteren.
Lezen is belangrijk
Het is een feit dat lezen vanaf papier beter voor ons is!
Bij het lezen op een beeldscherm staat niets stil en dat is nu juist het probleem. Wij denken dat we alle informatie aan het lezen zijn, maar veelal lezen en scrollen we sneller op de computer, waardoor we de informatie niet opslaan in ons brein. Bij geprinte media concentreren wij ons op een beeld dat vaststaat en tastbaar is en indien nodig snel terug te vinden is. De combinatie van deze factoren maakt geprinte media de logische keuze voor allerlei informatie en communicatie die onthouden en bewaard dient te blijven.
Dus als u erover denkt belangrijke aantekeningen, instructies, studies van school of werk te lezen, bestel dan bijvoorbeeld je geprinte document voorzien van metalen ringband voor ultiem leescomfort.
Voor meer onderbouwingen kan je doorlezen op de volgende link:
Reading on Paper Versus Screens: What’s the Difference?
Drukwerk is een makkelijk te onthouden bron van informatie
Drukwerk is een media wat overal mee naar toe te nemen is.
Potentiële klanten onthouden makkelijker jouw informatie en bergen jouw informatie op. Een goed voorbeeld is je visitekaartje of afsprakenkaart welke je uitdeelt bij de eerste ontmoeting. Met een krachtig ontwerp is de kans groot dat jouw kaartjes op een zichtbare locatie worden opgeborgen en dat de klant bij de eerstvolgende gelegenheid denkt;" O ja, ik moet...." en jouw kaartje er gelijk bij pakt. Hierdoor is het een krachtig hulpmiddel bij branding van je merk.
Dit is natuurlijk ook van toepassing op flyers en folders welke je bij een online bestelling verpakt. Nog effectiever is het om hier een complimentenkaartje bij te doen met een klein handgeschreven tekstje. Dit maakt het volgende contact makkelijker.
Digitaal en print combineren
Ja, dat is zeker een ding! Het is fijn om te wisselen tussen digitaal en print. Dit is een makkelijke manier voor uw klant om contact met je op te nemen of wat WOW aan producten toe te voegen. Dan is er natuurlijk ook de optie om een QR-code in je drukwerk te gebruiken waarmee je je klant doorlinkt naar je contactpagina of misschien naar een speciale webpagina voor die specifieke klant. Het is een simpele oplossing voor klanten om in contact met jou te blijven.
Augmented Reality kan heel mooi combineren met geprinte media en kan het papier tot leven brengen! Het kan de informatie compleet veranderen die u ziet op een smartphone, tablet ect.
Door het gebruik van een hashtag kunnen online kanalen tot leven komen. Door een hashtag aan je merk toe te voegen kun je ook klanten aan je merk koppelen. Wanneer ze de naam van je website vergeten zijn kunnen ze je # gebruiken om je makkelijk te vinden en jouw merk te delen en zichtbaar te maken.
#copyshopdehaan
Het ontwerp is wat jij wilt dat het is!
Wanneer je een ontwerp maakt en print weet je zeker dat de boodschap er voor elke klant hetzelfde uitziet. Exact zoals jij het bedoelt! Op computers verschilt dit aanzienlijk doordat iedereen verschillende apparatuur met verschillende instellingen heeft waardoor zeker de kleuren en indelingen per computer, tablet en telefoon zullen verschillen. Daarom is geprinte media zo krachtig in het overbrengen van uw boodschap.
Papier prikkelt meer dan 1 zintuig
Je zintuigen reageren op gedrukte media. Als eerst op het zicht maar je zintuigen kunnen ook reageren op de papier geur, het papiergeritsel en op de aanraking. Door het gebruik van verschillende papiersoorten en materialen kun je iets spectaculairs ontwerpen met verschillende texturen en opvallende ontwerpen.
Aanpasbaar
Gedrukte reclame-uitingen kun je veelzijdiger inzetten dan digitale reclame-uitingen. Op een beeldscherm kun je alleen een "platte" dienst lezen. Met gedrukte media kun je experimenteren met papiersoort, papierdikte, aantal pagina`s, papierformaat en kun je kiezen voor diverse
afwerkingen zoals vouwen en rillen, waaierbinding, notaris nietjes, rondhoeken boorgaten etc. Door onze geavanceerde drukstraat kunnen wij op een breed assortiment materialen drukken en kan het gebruik en functionaliteit van uw drukwerk echt veranderen. Tevens kunnen wij uw ontwerp ook realiseren op vlaggen, banners, dibond al dan niet contour gesneden, canvas, fotopapier, stickers ect.
Over de auteur
Hoi, ik ben Ben.
Van origine afkomstig uit Cornwall, Verenigd Koninkrijk.
Met een diploma in Grafisch Vormgeving tezamen met mijn vaardigheden en kennis van digitaal printen, die ik heb opgedaan sinds ik in oktober 2019 bij Copyshop de Haan begon te werken, zal ik je helpen en begeleiden bij het drukproces en je helpen een aantal belangrijke zaken te begrijpen die je moet overwegen bij het afdrukken.
Gerelateerde onderwerpen
Teksten Omzetten naar Lettercontouren
Aflopend printen van documenten
Standaard Papier Formaten uitgelegd
Papiergewicht en gebruik uitgelegd
Een CutContour aanmaken voor afwijkende vormen en formaten stickers en plaatmaterialen
Nieuwe machine!
Categorie
Monthly Archive
Tags
Reacties